SEI onderscheiden als ‘Beste OCIO-provider’ tijdens de Institutional Asset Management Awards van 2017

november 16, 2017

Bedrijf bekroond tot beste OCIO

Oaks, Pennsylvania, 16 nov. 2017 – SEI (NASDAQ:SEIC) is tijdens de Institutional Asset Management Awards bekroond tot ‘Beste OCIO-provider’ van 2017. Deze prijs, die wordt uitgereikt door de Fund Intelligence Group, is een beloning voor de beste vermogensbeheerders in de gemeenschap van institutionele beleggers. Van de drie finalisten die in aanmerking kwamen voor de prijs van ‘Beste OCIO-provider’ kreeg SEI de meeste stemmen van de jury, bestaande uit CIO's van diverse stichtingen en non-profitorganisaties en afgevaardigden van de redactie van Money Management Report/Foundation & Endowment Report. Als criteria golden onder meer reputatie in de branche en prestaties in het verleden. De winnaars werden op 15 november bekendgemaakt tijdens een presentatie in New York.

“We blijven investeren in onze oplossingen, experts en technologie zodat ons programma steeds volledig bij onze klanten past." -- Paul Klauder, SEI Institutional Group

Tweet This

“SEI levert al ruim 25 jaar OCIO-services en we zijn met name zo succesvol geworden door die ervaring te combineren met een focus op innovatie en ontwikkeling,” aldus Paul Klauder, executive vice president bij SEI en hoofd van de Institutional Group van SEI. “We blijven investeren in onze oplossingen, experts en technologie zodat ons programma steeds volledig bij onze klanten past. Deze prijs is een eerbetoon aan het geweldige team hier bij SEI en de ongelofelijke inzet waarmee ze de beste OCIO-oplossing in de markt aanbieden aan onze ruim 480 klanten.”

“Het was een hele klus voor de jury om al die aspecten, zoals reputatie en prestaties in de branche, goed te beoordelen,” vertelt Michael Paterakis, redacteur bij Money Management Report/Foundation & Endowment Report. “Tijdens dat proces zagen we dat SEI bij een groep institutionele beleggers erg populair was als het ging om hun voorkeur voor een OCIO-provider.”

Over SEI Institutional Group

SEI Institutional Group is een van de eerste en grootste wereldwijde aanbieders voor uitbesteding van vermogensbeheer. Onze onderneming levert integrale oplossingen op het gebied van pensioenen, gezondheidszorg en non-profitdoeleinden aan meer dan 480 klanten in dertien landen. Met deze oplossingen helpen we onze klanten bij het behalen van financiële doelstellingen, het verminderen van bedrijfsrisico's en het nakomen van hun zorgvuldigheidseisen. Hiertoe voeren we gerichte strategieën uit voor het beheer van pensioenregelingen, toegezegde-bijdrageregelingen en door liefdadigheidsinstellingen, stichtingen en andere besturen aangewezen fondsen.

Over SEI

SEI (NASDAQ:SEIC) is een toonaangevende wereldwijde aanbieder van oplossingen voor investeringsprocessen, vermogensbeheer en beleggingsactiviteiten waarmee ondernemingen, financiële instellingen, financiële adviseurs en zeer vermogende families vermogen kunnen opbouwen en beheren. Op 30 september 2017 had SEI, inclusief dochterondernemingen en partners waarin het bedrijf een aanzienlijk belang heeft, een vermogen ter waarde van USD 845 miljard in beheerde en geadviseerde hedgefondsen, private equity, beleggingsfondsen en collectief of individueel beheerd vermogen, waarvan USD 325 miljard aan beheerd vermogen en USD 516 miljard aan bewaard vermogen van klanten.

Legal Note

Informatie verstrekt door SEI Investments Management Corporation (SIMC), een beleggingsadviseur en volledige dochteronderneming van SEI Investments Company.